Bestaande klanten:














Over het possysteem (point of sale systeem)

Profx point of sale systemen zijn een totaaloplossing voor uw winkel op het gebied van de kassa afhandeling, het eenvoudig doen van fakturering, het omgaan met vaste klanten, het bijhouden van de voorraad, het uitdraaien van de rapportages, het labellen van uw goederen en nog veel meer zaken.

Wij vertrouwen op Microsoft Windows Embedded POS technologie voor onze touchscreen kassa's. Dat is een speciale geharde versie van Windows bedoeld voor het aansturen van apparatuur maar biedt dezelfde flexibiliteit als een normaal computer netwerk. Daardoor zijn ook verbindingen via Internet zoals tele- en thuiswerken geen probleem en voordelig te realiseren.

Een Profx point of sale systeem kan enerzijds compleet stand-alone draaien, het beheer wordt uitgevoerd op het kassasysteem zelf door middel van aansluiten van een toetsenbord. Anderzijds kunnen we een netwerk maken van onbepertke grootte en een onbeperkt aantal afrekenpunten.

Ook een management programma voor op de pc is beschikbaar. Hier op kunt u op afstand bijvoorbeeld het toetsenbord aanpassen, artikelen invoeren, voorraden bijwerken, orders doorfaktureren en de bijbehorende werkzaamheden, rapportages uitdraaien en nog veel meer.

Voordeel is dat het netwerk niet verbonden hoeft te zijn om te kunnen werken. Zodra een computer of kassa
 
terug in het netwerk komt zal deze binnen 30 seconden automatisch de laatste wijzigingen van de andere systemen overnemen en zijn eigen wijzigingen naar de andere systemen gaan sturen.

Dit kan zo werken omdat we op elk systeem een SQL database draaien waar in gewerkt wordt. Onderling synchroni-
seren deze databases met elkaar op de achtergrond. Ditzelfde geld voor de computer als deze opgestart wordt. Alle wijzigingen worden gesynchroniseert binnen 30 seconden. Als u het managementprogramma op een laptop installeert kunt u dus onderweg het systeem wijzigen en als u op de zaak komt het synchroniseren door even een paar minuten
het netwerk aan te sluiten, de rest gaat vanzelf.

Werken met de juiste apparatuur


Met onze 30 jarige ervaring met automatisering en afrekenapparatuur weten wij welke onderdelen en werkwijzen wel
en niet zullen werken. De touchscreen systemen bijvoorbeeld zijn onlangs volledig ontdaan van bewegende onderde-
len doordat solid state disks zijn intrede in de markt doen, door het werken met het Windows platform ondersteunen
wij dit automatisch en meteen.

Vanaf Januari 2010 is ons touchscreen kassasysteem standaard voorzien van een solid state disk, het laatste bewegende onderdeel in het systeem is hiermee uitgebannen. Voor iedereen een groot voordeel omdat de levensduur
van een solid state harddisk minimaal 20 jaar is en hij zeer schokbestendig is.

Of neem de slimme koeling met heatpipes en koelelementen aan de zijkant zodat u in uw winkel of gelegenheid geen draaiende vinnen meer hoort, het vergt net even wat meer van de leveranciers maar het eindprodukt is een oplossing
die net even boven anderen uitsteekt, die goed werkt en dat ook lang zal blijven doen.
 
  Randapparatuur


Er is allerlei randapparatuur beschikbaar voor uw point
of sale systeem. Zoals diverse bonnenprinters die
staan op uw toonbank, hangen aan de muur of printen
op normaal papier in plaats van met thermorollen
omdat het ergens te heet is voor thermorollen.

We gebruiken Zebra printers voor zwaardere zaken als kledingkaartjes van karton of bijvoorbeeld voor tuin-
centra bomenstroken, een zelfgeprint prijskaartje dat
om een tak of de stam gedaan wordt wat waterbe-
stendig is maar waardoor de boom wel direct afgere-
kend kan worden.

Voor de normale labels gebruiken wij de Brother labelprinterserie, een voordelige oplossing die ook nog eens tech-
nisch ver vooruit is omdat wij de dabasegevens direct op een label kunnen printen. Nadat ze geprint zijn kunnen deze labels direct gebruikt worden om het artikel met de barcodelezer af te rekenen.
 
Wij maken een standaard label aan, hierna kunt u met één druk op de knop reeksen labels printen op uw eigen stickers eventueel voorzien van uw eigen logo.

Scanners en weegschalen


Diverse scanners zijn beschikbaar, baliemodellen maar ook geintegreerd in uw toonbank. Wij hebben een bijbehorende ge-ijkte weegschaal beschikbaar die u direct in uw winkel mag gebruiken. U legt het product op de weegschaal en drukt op de bijbehorende artikelknop waarna het totaal direct op de bon verschijnt.
 
Totale controle


Wij kunnen per medewerker aangeven welke rechten hij of zij heeft en mag gebruiken door middel van het instellen van een beveiligingsniveau, zoals manager of clerk of verkoper. U kunt een onbeperkt aantal niveaus zelf definieren,
standaard zetten wij er alvast 4 in.

Hierdoor kunt u precies aangeven welke medewerker met zijn magneetsleutel bij welke functies kan komen.
Bijvoorbeeld manager en eigenaar kunnen bonnen retour boeken, maar de verkopers kunnen dat niet. Als zij iets
verkeerd aanslaan melden zij zich bij de manager en de manager boekt het even terug. Een heel klein eenvoudig voorbeeld van hoe we de rechten in kunnen stellen, dit kan op elke functie.

Ander voorbeeld is de dagafslag, u kunt uw medewerker zelf een kastelling laten doen en een bon laten afslaan die
een tussenstand aangeeft (x bon) de manager kan alles nog eens natellen, en sluit daarna als alles klopt zelf de kas
af en draait een definitief journaal (z bon).

 
  Met onze functies geven wij u totale controle, onze verkoopafdeling zal u uiteraard graag van informatie voorzien.

Facturering en A4 nota's


U kunt met vaste klanten werken, deze klanten kunt u
ook faktureren. Er is tevens een systeem ingebouwd
om verzamelfakturen op te bouwen, die dan eens per
periode een faktuur (inclusief een detaillijst met data
en afhaaltijden en de naam van degene die het
afgehaald heeft en eventuele referentie.) opmaakt van
de zaken die afgehaald zijn in de laatste periode.

Wij kunnen per klant een onbeperkt aantal medewer-
kers aanmaken, die kunt u allemaal een pasje geven, waneer ze weer komen is een scan van het pasje ge-
noeg (de klant hoeft niet te worden opgezocht, zonder pasjessysteem moet dit wel.)

Tevens kunt u per produktgroep een korting koppelen
aan een klant. Dus bijvoorbeeld 5% korting op het hoofdartikel waarvoor de klant naar uw zaak komt,
maar niet op de bijzaken die hij wellicht als impuls zal kopen. Daar kunt u zelf mee "spelen" er is altijd voor-
deel uit te halen op het gebied van klantenbinding
als u het in een eigen situatie met enige creativiteit
weet toe te passen.

De fakturen komen direct uit de kassa, er zijn vele manieren om aan te sluiten op uw boekhouding. In de
basis worden alle fakturen in Profx gemaakt en worden in de rapporten de dagboekingen in uw boekhouding
weergegeven zodat u deze eenvoudig over kunt nemen.

Binnen Profx is een oplossing ingebouwd voor termijnbewaking van de fakturen (automatische lijst met openstaande posten vanaf een door u opgegeven datum) alsmede een oplossing voor het automatisch aanmaken van aanmaningen
op naam. De gegevens zijn immers al bekend, het is zonde dit los over te typen in Word, wij stoppen die gegevens
weer in een sjabloon en alle adressen en gegevens worden automatisch aangemaakt waarna er kant en klare aanmaningen uit de printer rollen.


Heeft u vragen? Vul dan ons reactieformulier in of bel ons, onze contactgegevens vind u via deze link: contactgegevens