Bestaande klanten:














De branches die wij bedienen

Retailers:
Voor de retail zijn vele functies beschikbaar. we zullen hier alvast een paar highlights uitlichten:

Geintegreerde en voor Profx gecertificeerde pinapparatuur van CCV, Payzone, Verifone en Banksys. Dit betekent dat wij vrijwel alle merken pinapparatuur aan kunnen. Medio 2010 wordt ook Banksys België gecertificeerd voor onze belgische cliënten.

Met één druk op de knop barcodelabels uitdraaien, in alle soorten en maten, van gemakkelijk verwijderbare tot permanente labels. Van watervaste tot bomenlabels en kledingkaartjes van karton. Na het inboeken van goederen in de voorraad kunt u automatisch bijbehorende labels uitdraaien.

Importeren van Excel artikellijsten, ook voor het updaten van prijzen of andere gegevens van uw artikelen.

Faktureren van zakelijke klanten, A4 nota's met Btw uitsplitsing, dat kan allemaal via de posterminal. Faktureren kan ook op een aparte computer in het management programma.

Werken met klantenpassen, automatische korting op bepaalde of alle groepen van artikelen gebonden aan de klantenpas. Bijhouden wat een klant gekocht heeft. Of geef de klant krediet en laat hem direct vanaf zijn pas betalen.
 
Vele soorten barcode-scanapparatuur mogelijk.

Uitgebreid voorraadsysteem. De voorraad wordt na verkoop automatisch afgeboekt. Ook kunt u handmatig afboeken,
op de manager of op de kassa, het afgeboekte bedrag wordt vermeld op het rapport van die dag op groep, aantal en
prijs.

Een geïntegreerd tegoed- en kadobonnen systeem is inbegrepen. Koopt een klant een tegoedbon dan print de kassa deze direct met een unieke barcode, levert de klant zijn bon in dan scant de kassiëre de bon en wordt het tegoed van
de gekochte goederen afgehaald, blijft er nog saldo over dan drukt de kassiëre wederom op tegoed- of kadobon en
een nieuwe bon voor het restant wordt geprint, met een nieuwe unieke barcode zodat de oude bon niet meer werkt.


Horeca (restaurants):


Voor de horeca is er een zeer breed scala aan mogelijkheden, niet alleen om af te rekenen maar ook om bijvoorbeeld
de efficiëntie te verhogen binnen uw keukenbrigade.

Standaard kassafuncties voor de horeca zijn allemaal inbegrepen, tafelsysteem, rekeningen splitsen, rekeningen verplaatsen, tafelplattegronden van uw gelegenheid (Als er een tafel ingedrukt wordt opent het possysteem de
betreffende rekening), verschillende toetsenborden (bijvoorbeeld lunch/diner) in één systeem, prijsniveau's, werken
met debiteuren (op rekening of prepaid, meerdere passen per bedrijf of gezin.), nota's op A5 formaat met uw eigen
logo geprint, gespecificieerde rapporten per medewerker om direct uit zijn of haar portemonnaie te kunnen afrekenen.
 
  Samen met enkele toprestaurants in Nederland
hebben wij het keukenbrigadesysteem ontwikkeld,
dit is standaard inbegrepen.

Wij kunnen bestellingen in de keuken op diverse
printers laten uitkomen, keukenteksten kunnen een
artikel volgen of een ander artikel voor gaan (zodat bijvoorbeeld de tekst hoofdgerecht niet op de bon
komt na de soep van het voorgerecht maar netjes bij
de hoofdgerechten op de juiste printer komt.) We
kunnen kopieën laten verschijnen op diverse printers
zodat de mice en place weet wat de chef aan het
doen is en nodig heeft.) Ook kunnen wij bijvoorbeeld
een artikel op een andere printer kopieeren enkel als
er ook gerechten voor die afdeling bij zitten. Zo krijgt 
u geen overbodige bonnen uit de printer, maar weet u bij de bestellingen op uw printer wel dat er ook nog andere gerechten bij die gang horen. Er komt dus alleen een bon uit als er door die afdeling ook daadwerkelijk aan gewerkt
dient te gaan worden. Uw gehele menu- kaart wordt in lagen (meestal per type zoals voorgerecht) in de kassa gezet,
door een eenvoudige druk op het touch-screen scherm boekt u goederen op de rekening van de klant.

Horeca (Bezorgdiensten):


Voor de bezorging hebben wij een unieke oplossing. Op andere systemen zult u een order aannemen, deze op een
tafel boeken, en als er een bezorger komt wordt de bon overgeboekt op een andere tafel of wordt gewoon opgeschre-
ven wie welke bon meegekregen heeft. Met personeel in deze leeftijd hebben wij gemerkt dat het erg lucratief voor
deze personen is om een bon "per ongeluk" niet op te schrijven, de bon blijft immers over als fooi, dat is snel ver-
diend. Als het wordt overgeboekt op een andere tafel is weer niet duidelijk achteraf welke bon nu van wie geweest is.

Wij hebben daar een andere werkwijze voor die wel sluitend is.

Onze werkwijze: Een klant belt met een bestelling, of een bestelling wordt bijvoorbeeld via thuisbezorgd.nl aange-
leverd (deze is dan meestal al betaald.)
De kassiëre boekt de bon in en verplaatst deze naar de lijst openstaande bestellingen.

Een bezorger komt terug van een andere rit, en pakt de bestelling. De kassiëre geeft de betaalwijze aan, (pin,
contant, internet, waardebon, etc.)  en verplaatst de rekening van de openstaande bestellingenlijst naar de bezorger
zijn lijst met bonnen.

Aan het einde van een dienst van een bezorger wordt het scherm van de betreffende bezorger opgeroepen en wordt
het totaalbedrag contant ineens afgerekend. Dit kan trouwens tussendoor ook, om contanten af te romen. Nooit
meer discussies over het inleveren van geld, nu gebeurd dit vaak met de hand op een papiertje maar dat hoeft dus
echt niet meer. U heeft totale controle over uw bezorgers en uw geld waar zij mee werken.

Verschillende prijsniveau's voor bijvoorbeeld bezorgen, afhalen en binnen eten.


Geïntegreerde telefoonkoppeling, automatisch de juiste klant op het scherm, mits de klant nummerherkenning aan
heeft staan. Dit scheelt aanzienlijk tijd bij veel bestellingen.

Aankoophistorie per klant bekijken, welke klanten zijn de mensen die eens een extra beloning moeten krijgen? Erg
leuke tools voor marketing van uw diensten. U heeft immers alle adresgegevens van de klant, waarom deze niet
gebruiken voor een leuke actie onder vaste klanten?

Levensmiddelenhandel:


Ijzeren voorraad, bijvoorbeeld minimaal 10 maximaal 20 van een produkt op voorraad willen hebben. Gaat het niveau
onder de 10 dan zal automatisch op uw bestellijst de aanvullende bestelling tot 20 stuks verschijnen. Het duurt
minder dan een minuut vooraleer een verkocht artikel op de lijst verschijnt als u uit het livesysteem uw lijst uitdraait.
Alles gebeurt vrijwel realtime.

Aktieprijs van/tot, u kunt van te voren een aktieprijs instellen over een bepaalde periode. Is deze periode afgelopen
dan schakelt het systeem automatisch de oude prijs weer in. Zo blijft u nooit per ongeluk artikelen verkopen voor de
aktieprijs na de periode. Het is erg gemakkelijk zulke artikelen te vergeten uit het systeem te halen, daarom doen we
dat gewoon automatisch.

Samengestelde artikelen, u verpakt meerdere artikelen in 1 verpakking en verkoopt dat als aktieset. De losse artike-
len worden afgeboekt van de voorraad, de korting wordt over de onderdelen van de set verdeeld.

Uitgebreid voorraadbeheer.

Koppelen van voor de handel goedgekeurde weegschalen in alle soorten en maten. Wij koppelen direct aan het point
of sale systeem, u legt dus iets op de weegschaal en drukt op het betreffende artikel op de touchscreen kassa. De
juiste prijs voor dat gewicht wordt automatisch geboekt.

De mode branche:


In de kledingbranche kennen wij twee stromingen. De vaste collecties en de eenmalige stukken. Beide stromingen zijn onderhevig aan trends en tijd.

Binnen ProfX POS kunt u uw voorraad bijhouden en controleren. U kunt ook tijdens het inboeken de houdbaarheidsdatum invullen, zo citeert u uw eigen uitverkoop lijst met producten die al verkocht hadden moeten worden.

U legt nu geleidelijk aan de uitverkoop producten in uw 

zaak en hoeft niet in een keer alles om te gooien, of erger
nog naar het volgende seizoen over te hevelen met alle trendrisico's van dien.

Tijdens het boeken van de voorraad krijgt u de vraag hoeveel labels of etiketten u wilt hebben voor op of aan de kle-
ding. Dit kunnen aanschietlabels zijn of etiketten/kaartjes in diverse maten en kwaliteiten.

ProfX POS is op beide soorten goederen goed voorbereid. We gebruiken barcodes voor de klantenkaarten en voor de producten. De klantenkaarten kunt u bij ProfX bestellen. Als u grotere aantallen passen gaat gebruiken kunt u een
pas printer aan het systeem aansluiten. Binnen ProfX POS is de sofware om passen te vervaardigen standaard
aanwezig, u maakt ze met 1 druk op de knop vanuit de database.

Het boeken met gebruikmaking van de maattabel hoort tot de mogelijkheden. Ook via snelboeken. Vraag een demo
voor verdere uitleg van de specialisatie van de mode branche, we hebben er veel oplossingen voor.

 
  Horeca (bedrijfsrestaurant of kantine, horeca
met prepaid afrekensysteem)



De bedrijfskantine is een plaats waar men in een
korte tijd veel tijd voor ontspannen wil hebben, het
eten moet goed zijn en een snelle maar eenvoudige afhandeling is gewenst.

U kunt uw kantine tevens eenvoudig cashless maken (geen gedoe elke dag met contant geld) en afrekenen
via de personeelspas of voor losse bezoekers de
prepaid kaart gebruiken. Dit kan tevens door elkaar
heen.

Met dit systeem kunt u de financiële afhandeling eens
per maand via de loonadministratie tot stand brengen.
De medewerker krijgt dan een nota met een detail
lijst van de producten uitgesorteerd op datum en tijd
achter zijn of haar salaris strook als die dat wenst.

Deze methode is zeer kostenbesparend en als u flexwerkers of gasten krijgt die voor korte of langere tijd
bij u komen werken geeft u ze een prepaidpas met een beperkt saldo dat ze eventueel van te voren kunnen  storten bij de administratie waar de kas beheert wordt.

Het beheer gebeurd op een pc naar keuze binnen uw organisatie, wij integreren Profx pos probleemloos op
elk IP netwerk van 100mbit of sneller, de kennis van IP netwerken is aanwezig binnen onze organisatie.
Als het goed is ingesteld, duurt de fakturatie niet meer als 2 minuten plus de tijd die uw printer nodig heeft om de
fakturen te printen per maand, een verademing voor de administratie.

Het wegvallen van contant geld zorgt voor een supersnelle doorstroming aan uw betaalpunt, waardoor de wachtrijen  zomaar halveren. Dit hebben wij al meer dan eens zien gebeuren.


Sportkantines (eventueel met vrijwilligers die vaak geen idee hebben van hoe een kassa werkt):



De sportkantine is in veel opzichten hetzelfde als een restaurant. Zeker de grotere clubs hebben een intensief geldverkeer. Leden doen boodschappen voor de club, afdelingen drinken de ene keer voor rekening van de club en dan weer voor eigen rekening.

Ook hier geld dat u het ProfX POS systeem zo inrichten kan dat dit voor alle partijen en afdelingen goed geregeld is.
Zo kunt u periode rekeningen uitdraaien met detaillijsten van wat en wanneer er een en ander genuttigd is en door wie. Afdelingen, sponsoren of klanten kunt u met ProfX POS op rekening leveren met een kredietlimiet of met storting
vooruit.

Ook kunt u op deze manier gebruik makend van de klanten pas de klanten laten afrekenen. Zo creëert u uw eigen
valuta en kunt u klanten een vaste korting toewijzen op alles wat ze kopen. ProfX POS is ook ideaal te gebruiken als
kas in en kas uit. Er kunnen meerdere van deze kas toetsen aangemaakt worden, zodat de groenteman, de slager
en iedere toeleverancier zijn eigen kas uit toets krijgt. Wat ook handig kan zijn voor de club is periodieke facturering
voor het innen van bijvoorbeeld de zaalhuur of contributie.

Wij kunnen de voorgrond zodanig eenvoudig inrichten dat iedere vrijwilliger er meteen mee overweg kan, niet meer dan
5 minuten van eenvoudige instructie is nodig om ze er mee wegwijs te maken. Zelfs de grootste digibeten draaien
binnen 5 minuten een foutloze bardienst. De bediening eenvoudig houden is onze sterke kracht, hierdoor zal het draagvlak voor zo een systeem zeer vergroot worden, het is echt heel eenvoudig te doen.

In het geval van kantines met vrijwilligers organiseren wij vaak een instructieavond als inbegrepen onderdeel van de standaard leveringsprijs, aan een kern van mensen rond de club of vereniging wordt uitgelegd hoe te werken, zij
kunnen vaak weer de anderen instruëren.

Alles inbegrepen, uniek in onze branche.


Al deze functies zijn al standaard inbegrepen in Profx pos, u hoeft niet zoiets als extra modules te bestellen zoals bij
veel paketten wel het geval is. Wij geloven in duidelijke en complete oplossingen tegen de beste prijs.


Ook met uitbreidingen en aanpassingen gaan wij soepel om, als u een goed idee heeft, en het komt ten goede aan
het algemeen nut dan bouwen wij dat meestal gratis in. Of een uitbreiding nut heeft is wel altijd ter beoordeling van
Profx.



Heeft u vragen? Vul dan ons reactieformulier in of bel ons, onze contactgegevens vind u via deze link: contactgegevens